TİVİTÇİ MR. SHİMSHEK (ŞİMŞEK)

2 Eylül 2015 tarihinde dünya yörüngesinde parçalanan meteor, Bingöl’ün Sarıçiçek Köyü ve çevresine düştü. Keşke düşmez olaydı…

Gökten bir taş düştü, başı derde girmeyen kalmadı!
Köye taş düşünce önce yerli ve yabancı uyanıklar köye doluştular ve garibanların elindeki göktaşlarını ucuza satın aldılar. Köylüler sağa-sola fiyat sorunca taşın değerli olduğunu anlayıp, fiyatı yükselttiler.

Köylülerin eli biraz para gördü derken, köyü Maliyeciler bastı;
“Hooop durun bakalım, biz her şeyden vergi alırız. Kim ne kadarlık taş sattıysa, %71’i devletindir. Kanun böyle diyor, çıkın bakalım paraları” diye, arkalarındaki Jandarmalara güvenip efelendiler…

Köylü zaten maddi olarak perişan durumdaydı. Tam ellerine üç beş kuruş para geçecek, maliyeciler tepelerine binmeye kalktı!
-Köy Muhtarı Maliyecilerin başına sordu; “Gökten düşen taştan size ne yahu? Taşları oraya siz mi koydunuz da bizden parasını istiyorsunuz?
Siz Allahtan korkmaz mısınız?
*Maliyeci; “Muhtar kendine gel. Biz kanun adamıyız. Kanun ne derse o!
Çatır çatır alırız paraları!”
-Köyün çobanı lafa balıklama daldı; “Sen ne diyon be! O taşlardan biri kafamın tepesine düştü de başımı yardı. Madem taşlar sizin, verin bana ilaç parasını!”
-Kıbrıs Gazisi Ümmet Çavuş; “ Ulan utanmazlar, Bilal’den vergi alıyonuz mu?
Tayyip’ten vergi alıyonuz mu? Nereden geliyor bu değirmenin suyu, diye sordunuz mu? Garibana mı gücünüz yetiyo” diye bas bas bağırmaya başladı!

Maliyeciler baktılar ki pabuç pahalı, “Biz üstlerimize danışalım yine geliriz” diye arabalarına binip, gittiler.

Çok şükür ki ülkenin bir Maliye Bakanı var.
Gerçi İngiltere vatandaşı ama oluversin artık. Ne olmuş yani, alt tarafı devletin hazinesini bir İngiliz’e teslim etmişiz! Geçmişte şanlı ecdadımız da Duyun-u Umumiye ’ye teslim etmemiş miydi yahu? Cumhuriyet kurulunca son kuruşuna kadar Türk Milleti, ecdadının borcunu ödemişti! Gene öder yahu!

Batman’da doğmuş İngiliz terbiyesiyle İngiltere’de yetişmiş Mr Shimshek, (Şimşek okunur) çok akıllı biridir. Düşündü ama taşınmadı, İngiltere’deki iş arkadaşlarına danıştı, bu işi nasıl çözerim diye ve sonunda buldu!

Twitter hesabında yayınlamak üzere bir anket hazırladı.
Mr. Shimshek ankette vatandaşlara soruyordu;

Gökten düşen taştan / Vergi alalım mı vatandaştan,
Başlarım şimdi topraktan, taştan / Çıkartmayın Maliye’yi baştan,
Yoksa vergi alırım hem taştan / hem anadan hem de kardaştan…

Ankete ilgi çok büyük oldu. Tüm ülkede, tam tanıma 71 kişi “Vergi Alınmasın” , “31 kişi de Vergi Alınsın” diye yanıt vermişti. Vergi Alınsın diyenlerin 17 si İngiltere Büyükelçiliği çalışanları idiler!

Bu sonuçlar üzerine Maliye Bakanı Mr. Shimshek şu açıklamayı yaptı;
“Vergi kimden alınır? Vatandaştan değil mi? Eee biz ne yaptık? Vatandaşa sorduk! Onlar da alınmasın dediler. Biz de “gökten düşen taştan, vergi alınmayacak vatandaştan” diye bir karara vardık.
Bizler zaten, vatandaşa efendi değil, hizmetkâr olun diyen ulu Halifemizin tebaası değil miyiz?”

Değerli Okurlar;
Hukuk Devleti olduğunu iddia eden çağdaş ve madeni devletlerde vergi, Bakanların-Başbakanların-Cumhurbaşkanlarının keyfine göre konmaz ve kaldırılmaz.
Bizde de Anayasamızın 73 maddesi, “Vergi-resim-harç ve benzeri mali yükümlülükler KANUNLA konulur, değiştirilir veya kaldırılır” diye emretmektedir.

Emretmektedir de Anayasa’yı kimse takmıyor ki!
Bizzat Cumhur’un Başı, Anayasa’ya uymayacağını söylemedi mi? Söyledi!
Cumhur’un Başı Anayasaya uymazsa İngiliz Mr. Shimshek niçin uysun ki?
Vatandaşa vergiyi ister koyar, ister kaldırır, ister indirir.
Aynen tahterevalli gibi! Hooop koydum, hooop indirdim.
Keyif Mr. Shimshek’in değil mi?
İngiliz Mr. Shimshek, birazcık insaflı ol diyeceğim ama seni daha fazla zorda bırakmak istemiyorum…

Sağlık ve başarı dileklerimle 23 Kasım 2015
Rifat Serdaroğlu

3 thoughts on “TİVİTÇİ MR. SHİMSHEK (ŞİMŞEK)

  1. TİVİTÇİ MR. SHİMSHEK (ŞİMŞEK)

  2. TİVİTÇİ MR. SHİMSHEK (ŞİMŞEK) | Cumhuriyetimiz İçin

Düşüncelerinizi yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s